Parro, Mail en Ouderportaal
Parro
Op De Regenboog maken wij gebruik van de communicatie-app Parro. Via deze app worden groepsberichten verzonden en kunt u (korte) vragen stellen aan de leerkracht. Daarnaast worden de 10-minutengesprekken via deze app ingepland.
Schoolbrede nieuwsberichten worden ook via Parro verstuurd.
Is uw kind ziek, dan meldt u uw kind ziek via Parro voor aanvang van de schooldag (8.30u). U kunt in dat berichtje eventueel aanvullende informatie voor de leerkracht noteren.
Omdat Parro is gekoppeld aan ons administratiesysteem ParnasSys, is het communiceren via Parro veilig.
Hier vindt u de link naar de meestgestelde vragen m.b.t. Parro.
Voor het toesturen van relevante informatie maken wij sporadisch nog graag gebruik van de mail. Ouders kunnen beiden een eigen mailadres opgeven.
Voorkomen dat een e-mailadres wordt geblokkeerd
Een blokkade kan bijvoorbeeld ontstaan als uw mailprovider de mail aanmerkt als spam/ ongewenste mail. Ook kan uw mailbox vol zitten.
Hoe u ervoor zorgt dat uw Hotmail-, Live- of Outlook-mailadres, G-mail of Apple-mailadres ParnasSys (mailservice@email.parnassys.net) of Parro (noreply@parro.com) als veilige afzender van e-mail ziet (zodat u e-mails met uitnodigingen of voor een nieuw wachtwoord goed ontvangt) leest u in het artikel Veilige afzender mail.
Ouderportaal
Onze school gebruikt voor het bijhouden van de leerlinggegevens het systeem van ParnasSys. Het gaat om administratieve gegevens en informatie over de ontwikkeling van leerlingen. In het ouderportaal van ParnasSys kunnen ouders de informatie over hun kind inzien. U heeft hiermee een actueel overzicht van de vorderingen van uw kind.
Wij vinden het belangrijk dat ouders goed op de hoogte zijn van de ontwikkeling van hun kind. Daarom zijn er gedurende het schooljaar verschillende gesprekken met de leerkracht(en) van uw kind gepland.
Contact
Basisschool de Regenboog
Regenboogstraat 1 • 4761 ZX Zevenbergen
0168 325 997 • info.regenboog@dewaarden.nl